top of page

TikTok Türkiye nasıl bir strateji izleyecek?




Hatırlayacağınız üzere Sosyal Medya Yasası kapsamında TikTok, Türkiye temsilcisi atayıp atamayacağını netleştirmedi. Facebook, Instagram, Twitter, TikTok ve LinkedIn gibi sosyal medya şirketlerinin Ocak 2021 içerisinde yasal temsilci ataması gerekiyordu. Aksi halde ceza almaları kaçınılmaz olacak.


TikTok durumu hemen farketti ve temsilci atama ile ilgili çalışmalara başladı. Bu çalışmalar, yavaş yavaş sonuç veriyor. Son gelen detaylara göre TikTok şu anda yasal temsilci arayışına girdi.

Geçtiğimiz günlerde TikTok platformunun en çok kazanç sağladığı ülkeler hakkında bir araştırma yapmıştık. Bu araştırma sonuçlarında Türkiye, bu platforma en fazla para kazandıran 3. ülke oldu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, VK ve YouTube’un ardından TikTok’un da Türkiye’de temsilci atayacağını söyleyerek bütün sızıntıları doğrulamış oldu. Birçok kişi sosyal medya şirketlerinin bu anlaşmaya yanaşmayacağını düşünüyordu.


Son olarak uygulama tarafından bazı açıklamalara yer verildi. Açıklamada, “Faaliyet gösterdiğimiz pazarlarda, onlara katılmasak bile yerel yasalara saygı göstermekte kararlıyız. Bu itibarla, yasanın gerekliliklerine uyacağız” denildi.

Şu an ortaya çıkan tüm detaylar, TikTok platformunun kesin olarak temsilci atayacağını gösteriyor. Bu durumda en azından reklam cezasından kurtulacaklar. Facebook ve Twitter gibi şirketler ise konuyla alakalı sessizliklerini korumaya devam ediyor. 


bottom of page