Yılın İlk 9 Ayında Yüzde 36 Büyüdü

Yılın İlk 9 Ayında Yüzde 36 Büyüdü

0
PAYLAŞ

Teknosa, 2013 yılının ilk 9 ayında yüzde 36 oranında büyüyerek hedeflerini aştı ve 2 milyar 141 milyon TL ciroya ulaştı.

Konsolide net karı ise yüzde 35 artarak, 45 milyon TL olarak gerçekleşen Teknosa, 2023 yılına kadar Avrupa’nın ilk 3 büyük perakendecisinden biri olma hedefi doğrultusunda büyümeye ve yatırımlarına devam ediyor.

 “İkinci çeyrekte büyüme hedefimizi revize ettik”

Her yıl hedeflerini aşan Teknosa’nın 2013 yılının ilk 9 ayında da bu geleneği bozmadığını vurgulayan Teknosa Genel Müdürü Necil Oyman, “Yılın başında yaptığımız toplantıda 2013 yılı büyüme hedefimizi yüzde 15-20 olarak açıklamıştık. Ancak daha ilk çeyrekte bu hedefin çok üzerine çıkacağımızı gördük. Bu nedenle de ikinci çeyrekte hedeflerimizi revize ettik. İlk 9 ayda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 36 oranında büyüdük. Aynı dönemde Türkiye tüketici elektroniği pazarının büyüme oranı ise yüzde 20 seviyesinde. Yani yine sektörün çok üzerinde büyüdük” diye konuştu.

Teknosa Genel Muduru Necil Oyman

“2013 Teknosa açısından çok başarılı bir yıl ”

Yılın ilk 9 ayında satış alanlarına 22 bin 250 metrekare daha ekleyerek, toplam 163 bin 500 metrekare satış alanına ulaştıklarını anlatan Oyman, “Bugün itibariyle ise 77 ildeki 298 mağazamızda 168 bin metrekarelik satış alanımızda tüketicilerimizle buluşuyoruz. Yıl sonu itibariyle hedeflediğimiz gibi 30 bin metrekarelik yeni satış alanına ulaşmış olacağız. İlk 9 ayda yaptığımız yatırımlar 44 Milyon TL’yi buldu. Yıl sonu toplam yatırım tutarımız ise 65 Milyon TL’yi bulacak. 2013 yıl sonu ciro hedefimiz ise 3 Milyar TL. Bu bağlamda, 1 yılda 700 Milyon TL yeni ciro yaratmış olacağız” dedi.

“Yatırımcılarımıza kazandırdık”

Mayıs 2012’de 7,75 TL’den halka açılan Teknosa hisselerinin, 1 Kasım’da 13,45 TL’den işlem gördüğünü anlatan Oyman, yılbaşından bugüne kadar ise endeks aynı seviyede seyrederken Teknosa hisse senedinde yüzde 78 artış olduğunu belirterek, “Yatırımcılarımıza kazandırdık” diye konuştu.

 “2014 yılı için iddialı hedeflerimiz var”

Teknosa olarak 2014 yılında da tüm hesaplarını sektör ortalamasının üzerinde büyüyecek şekilde yaptıklarını belirten Necil Oyman, “Bu kapsamda 2014 yılı için iddialı bir bütçe hazırlıyoruz. Türkiye’de tüketici elektroniği pazarının yüzde 17 oranında büyümesini beklediğimiz 2014 yılında yine sektörün üzerinde büyüyerek, pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda 2014 yılı için stratejik büyüme alanları belirledik. Buna göre 2014 yılında online kanalda büyümeyi artırarak sürdürmeyi, çoklu kanalda müşteri deneyimi yaratacak yatırımlar gerçekleştirmeyi, satış sonrası hizmetler alanımızı daha da güçlendirmeyi ve güçlü işbirlikleri yapmayı hedefliyoruz” dedi.

“teknosa.com en çok satış yaptığımız kanal olacak”

E-ticaret alanında teknosa.com’a ağırlık verdiklerini hatırlatan Oyman, “teknosa.com 2013 yılında 2012 yılına göre cirosunu 2,5 kat artıracak. 2013 yılı sonuna kadar 85 milyon kez ziyaret edilmesini beklediğimiz teknosa.com, satış cirosu ile Teknosa mağazaları arasında bugün itibariyle 3. sırada yer alıyor. 2014 yılında teknosa.com’un en çok satış yapacağımız kanal olmasını hedefliyoruz” dedi. Teknosa Turuncu Kart üyelerinin sayısının 2013 yılının ilk 9 ayında 750 bin artarak, 3.5 milyonu bulduğunu belirten Oyman, alışverişlerde Turuncu Kart kullanım oranının ise yüzde 60’a ulaştığına dikkat çekti.

Qualcomm’dan Adreno 400 Müjdesi

Yorumunuzu buraya yazın

Loading Facebook Comments ...

BİR CEVAP BIRAK