İnceleme: Need for Speed: Shift

İnceleme: Need for Speed: Shift

0
PAYLAŞ

Yaşamın tam kıyısına gelmişken tekrar hayata dönmek… Need for Speed (NFS), 2003 yılına gelindiğinde tamamen değişmiş ve “yasa dışı sokak yarışları” kültürünü benimseyen Underground isimli üyesiyle geri dönmüştü. Issız sokaklardaki mücadeleler, hız sınırlarının ihlal edilmesi, güzel kızlar ve modifiye çılgınlığı, 2003 yılından sonraki dönem için yeni bir akım başlatacaktı ve öyle de oldu. Böylece sadece NFS değil, yarış oyunu anlayışı da değişmiş oldu. Yeni üyelerden Most Wanted da oldukça fazla beğenildi, ama seviyenin düşüşü gün geçtikçe arttı ve tekrar yaşamın kıyısına gelindi. EA Games, Shift ile bir kez daha değişim kararı aldı. Acaba bu düşünce, NFS’yi bir kez daha hayata döndürmeye yetecek mi?

Tozu dumana katın
EA, Undercover faciasının ardından önlem almakta gecikmedi. Öncelikle üç yeni yapım birden duyuran firma, sonrasında işe “yapımcı kadroyu” değiştirerek devam etti. Yeni nesil konsollar ve PC için hazırlanan Shift’i, Slightly Mad stüdyosu hazırladı. Kanun dışı yarışlar ve polisler, yeni yapımda yerini pist yarışlarına devretti. Yetkililer, piyasadaki diğer yarış oyunlarını da göz önünde bulundurdu ve yapılan birkaç eklemeyle birlikte yeni NFS oyunu da son halini aldı.

Yeni bir karakter profili oluşturduktan sonra, kullanmak istediğimiz aracı seçiyoruz. Shift’te Audi, Ford, BMW, Aston Martin, Lotus, Dodge, Nissan, Shelby, Subaru ve Mitsubishi gibi önde gelen araç üreticilerinin ürünleri yer alıyor. Henüz tecrübesiz bir sürücü olarak ilk yarışımıza çıkıyoruz. Pist ve araç tasarımlarının göze hoş göründüğünü söyleyebilirim. Onlarca aracın yer aldığı yarışlar ve bire bir mücadele edeceğiniz organizasyonlar mevcut. Yarış esnasında yapacağınız her hareket, sizin kişiliğinizi geliştirmeye yardımcı oluyor. Çok dikkatli bir sürücü olarak puanlar elde edebiliyor veya oynanış sırasında rakiplerinize çarparak, onları yoldan çıkararak tehlikeli bir sürücü statüsünü elde edebiliyorsunuz. Hızlı sürüşler, driftler ve dahası size ekstra puan olarak geliyor.

Zafere giden ideal yol
Yapımı default olarak oynadığınızda, her pist üzerinde “ideal yarış çizgisi” yer alıyor ve aracınız virajlara girdiğinde hızı otomatikman düşüyor. Böylece daha sorunsuz dönüşler elde edebiliyor ve vakit kaybetmiyorsunuz. İdeal yarış çizgisinden kasıt da yine oyun deneyimini en kusursuz hale getirmek. Fakat bu durum, oyunu fazla kolaylaştırdığı için çoğu oyuncu tarafından beğenilmeyecektir

Buradaki amaç, NFS serisine yeni başlayan ve tecrübesi olmayan oyuncular için, ısınma evresini hızlandırmak. İdeal yarış çizgisini ve otomatik hız azaltma özelliklerini, oyunun ayarlar sekmesinden kapatabiliyorsunuz. Böylece yapımın arcade yönü zayıflaşırken, gerçekçi oynanışa daha çok yaklaşılıyor. Her bir yarışta kazanacağınız paranın yanında bir de yıldız seviyesi bulunuyor. Zafer kazandıkça bu seviye artıyor ve bir sonraki yarış parkuruna adım atıyorsunuz.

Yorumunuzu buraya yazın

Loading Facebook Comments ...

BİR CEVAP BIRAK